Coelduivenhokje
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ga naar beneden
avatar
Admin
Admin
Aantal berichten : 50
Registratiedatum : 31-07-19
https://coelduivenhokje.actieforum.com

Thibault Seiffert 1 juli 2019 Empty Thibault Seiffert 1 juli 2019

wo aug 14, 2019 12:11 pm
Belgavet en de zon brengen topvorm bij Thibault Seiffert

Op 1 week tijd, 3 keer een 1e provinciaal klokken, daar durven zelfs weinigen van dromen. Thibault Seiffert uit Kapellen heeft dit zopas gerealiseerd.
Op Paul haalde hij zijn eerste provinciale zegepalm, en een weekend later doet hij dat kunstje over op Chateauroux, zowel bij de oude als bij de jaarse.

Thibault is een man die zeer gedreven, maar ook zeer gefocust doelen nastreeft. Zo besloot hij in 2016 om voor de Koningstitel in de Kempische Fondclub te gaan. Het werd een derde plek. In 2017 werd hij vierde en in 2018 maakte hij zijn ambitie waar: koning Kempische Fondclub!

“Na het behalen van die titel had ik mijn zinnen gezet op het behalen van een provinciale zegen”, vertelt Thibault. “Ik koos de weekends Pau-Agen uit om te pieken. En ik moet zeggen dat ze echt in supervorm zaten. Daar helpt het oordeelkundig gebruik van de Belgavetproducten natuurlijk een handje bij”, voegt hij er fijntjes aan toe. Maar het warme weer was ook een gunstige factor voor de duiven van Thibault: “Door mijn spelsysteem op nest en mijn hokken die dag en nacht open zijn, heb ik nood aan hogere temperaturen zoals de afgelopen twee weken om ze echt op toppunt te krijgen. De ramen gaan bij mij nooit dicht, ook niet in de winter of bij slecht of koud weer.”

Op Pau (958 km) werd het een 1ste provinciaal tegen 226 en een 12de nationaal 2797.

Op Chateauroux (536 km) werd het 1ste, 10de ,11de ,29ste of 4/4 per tien provinciaal tegen 375 oude en bovendien nog een 1ste ,78ste,121 ste, 179ste of 4/5 provinciaal tegen 817 jaarlingen.

Beide winnaressen vlogen afgelopen week nog Argenton nationaal. “Gasolina” de winnares bij de jaarlingen vloog vorige week nog een 53ste nat zone tegen 7111. Zij vloog op een jong van 5 dagen bij inkorving. De winnares bij de oude “Winx” vloog op een jong van 18 dagen bij inkorving terwijl haar duiver maandag reeds mee was op Agen en ook een mooie prijs pakt (45ste prov Agen).

Ondertussen pakt Thibault ook zijn prijzen op Montelimar (2/3) en op Agen. Daar pakt hij bij de oude wellicht 2/2, maar vooral bij de jaarlingen zet hij daar een indrukwekkend resultaat neer: 8ste,13de,14de, 24ste, 45ste, 103de,115de,116de,164ste,183ste tegen 673 jaarlingen of 10/17. Volgens een prognose op basis van de meldingen is dit goed voor 30ste,61ste,64ste,… nationaal tegen 4664 duiven en een 70e internationaal tegen 10657 duiven. Voor Agen zaten de deelnemende duiven op een jong van 5 dagen of 10-12 dagen broeden.

Thibault kennende broedt hij nu al op plannen voor een nieuwe ambitie, maar we willen hem eerst volop laten genieten van dit moment. Welgemeende felicitaties!

Wim


Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum